.
W bazie wiedzy znajduje się  3966  pytań wraz z odpowiedziami.
   Aktualności Szkolenia Ważne informacje Cennik Kalkulator wynagrodzeń Kontakt #

Są pieniądze na udział w targach

Rzeczpospolita (2016-06-22), autor: Michał Kołtuniak, oprac.: GR

Wraz z ogłoszeniem przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości konkursu, wystartowała kolejna część programu „Inteligentny rozwój". Tym razem chodzi o działanie 3.3.3 „Wsparcie MSP w promocji marek produktowych - Go to Brand". Jego celem jest wsparcie procesu umiędzynaradawiania (internacjonalizacji) mikro, małych i średnich firm. A mówiąc prościej, chodzi o realizację programów, które ułatwią firmom eksport na nowe rynki – czytamy w Rzeczpospolitej
 
W tym celu dofinansowaniem będą mogły zostać objęte koszty udziału przedsiębiorców w różnego rodzaju wydarzeniach promujących, realizowanych przy okazji misji gospodarczych wystaw i targów międzynarodowych, spotkań z przedstawicielami zagranicznego biznesu, wystąpień, seminariów lub konferencji.

Stąd przykładowe koszty kwalifikowane, które przedsiębiorcy wolno rozliczyć w ramach uzyskanej dotacji, obejmują koszty: wynajmu powierzchni wystawienniczej, zabudowy i wyposażenia stoiska, podróży służbowych, transportu i ubezpieczenia osób i eksponatów, rezerwacji miejsca wystawowego, wpisu dla katalogu targowego, reklamy w mediach targowych udziału w konferencjach, seminariach, organizacji pokazów, degustacji lub prezentacji, czy wreszcie te wynikające z działań informacyjno-promocyjnych projektu oraz korzystania z usług doradczych związanych z umiędzynarodowieniem.

0 wsparcie mają prawo ubiegać się mikro, mali i średni przedsiębiorcy, których rodzaj działalności i plany międzynarodowej ekspansji pokrywają się tematycznie z branżowymi programami promocji, których listę zatwierdziło Ministerstwo Rozwoju.

Zgodnie z wytycznymi i regulaminem konkursu dofinansowaniu będą podlegać projekty dotyczące uczestnictwa wnioskodawców w działaniach promocyjnych przewidzianych w branżowych programach promocji.

Dotychczas wybrane branże, czyli takie, dla których już zatwierdzono programy promocji, są następujące:

• polskie specjalności żywnościowe,

• BIT/ICT,

• meblarska,

• jachty i łodzie rekreacyjne,

• kosmetyczna,

• usługi prozdrowotne,

• sprzęt medyczny.

Kolejne branże, dla których programy promocji są jeszcze w trakcie uzgadniania, obejmują: maszyny i urządzenia, biotechnologię i farmację, modę polską, budowę i wykańczanie budowli, części samochodowe i lotnicze. Przedsiębiorcy, którzy operują w tych branżach, uzyskają szansę zdobycia dotacji przy okazji ogłoszenia kolejnego konkursu.

Maksymalna wartość zgłoszonego przez firmę projektu (w odniesieniu do kosztów kwalifikowanych) nie może przekraczać miliona złotych. Przedsiębiorca może liczyć na dofinansowanie sięgające od 50 proc. poniesionych wydatków do poziomu 85 proc. Intensywność wsparcia zależy bowiem od tego, czy firma zechce skorzystać z pomocy publicznej lub pomocy publicznej i dodatkowo pomocy de minimis, czy tylko i wyłącznie z tej ostatniej. W pierwszym przypadku maksymalna intensywność wynosi 50 proc., w drugim zależy od wielkości firmy i lokalizacji siedziby firmy.

Wnioski o dofinansowanie przyjmuje Polska Agencja Rozwoju Przedsiębiorczości, która odpowiada za realizację działania 3.3.3. Więcej informacji o konkursie, w tym regulamin naboru wniosków, kryteria wyboru projektów można znaleźć na stronie www.parp.gov.pL

Więcej w Rzeczpospolitej z 22 czerwca 2016 r.
dodano: 2016-06-22 11:53







Podaj e-mail, aby otrzymywać
najświeższe informacje:

dodatkowe informacje »

     REKLAMA

  » znajdź więcej artykułów w archiwum
Podaj e-mail i poleć tę stronę znajomemu:
Od:
Do:
REKOMENDOWANE SERWISY
baza wiedzy       expert       eulgi       zpchrpro       centrum szkolen     srodowisko     centrum
O nas | Prywatność | Regulamin | Kontakt | Polityka prywatności | Polityka cookies | Do góry


designed by INFO BAZA sp. z o.o. Wszystkie prawa zastrzeżone, kopiowanie i rozpowszechnianie materiałów zamieszczonych na stronie bez zgody właściciela serwisu zabronione.