Centrum Szkolenia Info Baza serdecznie zaprasza na szkolenie:
Zmiany w podatku VAT w 2011 roku zostały wprowadzone pięcioma ustawami i kilkunastoma rozporządzeniami wykonawczymi. Razem z tabelami PKWiU 2008 jest to blisko 1000 stron aktów prawnych i niewiele osób będzie miało czas żeby ten materiał uważnie przeczytać. A przeczytany tekst trzeba jeszcze odnieść do przepisów obowiązujących wcześniej. W końcu trzeba też mieć pewność, jak nowe prawo zastosować w praktyce. A jak zastosować w praktyce art. 3 Ustawy z dnia 16 grudnia 2010 r. o zmianie ustawy o podatku od towarów i usług oraz ustawy o transporcie drogowym?
Aby mogli Państwo uniknąć takich dylematów i nabrali pewności, że zmiany w VAT Was nie zaskoczą, zapraszamy na szkolenie, na którym doświadczony doradca podatkowy szczegółowo omówi nowe przepisy, podpowie jak stosować je w praktyce, zwróci uwagę na „punkty krytyczne”, wyjaśni Państwa wątpliwości.
Prowadzący
Jacek Pukaluk – doświadczony doradca podatkowy (nr wpisu 09964), znający również dobrze problematykę rozwiązań księgowych dotyczących podatków. Od 7 lat prowadzi kancelarię doradztwa podatkowego, wcześniej przez kilka lat pracował w firmach „wielkich czwórki”. Sprawdzony wykładowca, autor publikacji w prasie fachowej.
Terminy i miejsca szkoleń
25 stycznia 2011 r. Warszawa
Centrum Konferencyjne PWSBiA, ul. Bobrowiecka 9
lokalizacja centrum
7 lutego 2011 r. – Poznań
Hotel Topaz, ul. Przemysłowa 34A
lokalizacja hotelu
Harmonogram godzinowy
09.30 – 10.00 – przyjęcie uczestników
10.00 – 11.30 – zajęcia
11.30 – 11.45 – przerwa kawowa
11.45 – 13.15 – zajęcia
13.15 – 14.00 – przerwa obiadowa
14.00 – 16.00 – zajęcia
1. Omówienie podstawowych aktów prawnych wprowadzających zmiany w podatku VAT w 2011 roku i obszarów stosowania nowych przepisów.
2. Zmiany w zakresie odwołań do PKWiU oraz stawek podatku.
– Nowe reguły kwalifikacji towarów i usług;
– Zmiana stawek (5 / 8 / 23%). Zasady postępowania w okresie przejściowym;
– Faktury korygujące;
– Zmiana stawek VAT a umowy cywilno-prawne.
3. Zmiana zakresu zwolnień przedmiotowych.
– Usługi pośrednictwa finansowego;
– Usługi w zakresie ochrony zdrowia;
– Usługi edukacyjne i podobne (w tym, usługi szkół jazdy);
– Problemy przy refakturowaniu.
4. Nowe regulacje dotyczące:
– Faktur, w tym faktur przesyłanych elektronicznie;
– Faktur korygujących.
5. Stosowanie kas rejestrujących w 2011 roku.
6. Odliczanie VAT od zakupu samochodów osobowych i paliwa na nowych zasadach.
7. Bonusy, premie pieniężne i świadczenia o podobnym charakterze.
– Jak je traktować dla celów VAT?
– Jakie zmiany przyniósł 1 stycznia 2011 r.?
– Czy odliczenie podatku naliczonego z faktur dot. bonusów łączy się z ryzykiem?
8. Nieodpłatne wydania towarów oraz świadczenie usług.
– Orzecznictwo sądów – gdzie sądy stawiają granicę dla opodatkowania?
– Sprzedaż premiowa a darowizny;
– Planowane zmiany na rok 2011.
9. Transakcje wewnątrzunijne (towary).
– Dostawa i nabycie wewnątrzwspólnotowe (WDT, WNT);
– Praktyczne problemy ze stosowaniem regulacji WDT/WNT: niepełne dostawy, rabaty i bonusy, braki w dokumentacji;
– Faktury zaliczkowe;
– Orzecznictwo WSA i NSA – jakie dokumenty są rzeczywiście niezbędne w zw. ze stawką 0% (WDT) ?
10. Miejsce świadczenia w przypadku usług – zmiany wprowadzone w 2010 r.
– Warunki wyłączenia opodatkowania w kraju;
– Przerób, uszlachetnianie, montaż itp. (przykłady rozwiązań);
– Usługi dla oddziałów oraz przedstawicielstw podmiotów zagranicznych.
11. Moment powstania obowiązku podatkowego przy imporcie usług – zmiany wprowadzone w 2010 r.
– Problemy ze stosowaniem regulacji w przypadku tzw. usług ciągłych.
12. Pozostałe ważne zmiany wprowadzone w 2011 r.
– Usługi związane z kulturą, edukacją (itp.);
– Usługi związane z wystawami oraz targami: wstęp oraz organizacja.
13. Eksport towarów – największe kontrowersje (potwierdzenie prawa do stawki zerowej).
14. Omówienie deklaracji podatkowych na 2011 rok.
15. Planowane zmiany 2011.
– Import usług / rejestracja podmiotów zagranicznych w Polsce;
– Mechanizm „odwróconego poboru” – nowe przypadki stosowania;
– Import towarów – tzw. procedura uproszczona (ułatwienia dla podatników!);
– Przedstawiciel podatkowy – nowe zasady.
Koszt szkolenia
350zł plus 23% VAT od osoby
Płatności powinny trafić na rachunek Info Baza sp. z o.o. do 2 dni przed szkoleniem. Firmy płacące po tym terminie prosimy o przefaksowanie kopii przelewu. Istnieje możliwość zapłaty gotówką przed szkoleniem – firmy, które chcą wybrać tę formę płatności prosimy o napisanie w uwagach w formularzu zgłoszenia „płatność gotówką”.
83 1050 1852 1000 0022 9666 2105
Na przelewie prosimy podać nazwę i termin szkolenia.
Udział w zajęciach, materiały szkoleniowe i piśmiennicze, serwisy kawowe, obiad.
Zainteresowane osoby otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie w szkoleniu na drukach MEN.
Warunki zgłoszenia
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego
Formularz zgłoszeniowy »
Rezygnacja ze szkolenia
Rezygnacji można dokonywać do dwóch dni przed szkoleniem. Firmy rezygnujące po tym terminie zostaną obciążone połową kosztów szkolenia.
Dodatkowe informacje
Sprawy organizacyjne:
Andrzej Jurczewski – tel. 061 640 23 20 w. 70;
e-mail: a.jurczewski@info-baza.plSprawy finansowe – faktury i płatności:
Małgorzata Gawron – tel. 061 640 23 20 w. 821;
e-mail: biuro@info-baza.pl
– Centrum Szkolenia Info Baza ma wpis do ewidencji szkół i placówek
niepublicznych prowadzonej przez Starostę Wrzesińskiego pod numerem:
NO-PO-32/2/200
pobierz wpis »
– Centrum Szkolenia Info Baza jest również Instytucją Szkoleniową
zarejestrowaną w rejestrze Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu
zobacz dokument »
Info Baza Sp. z o.o.
Żwirki i Wigury 17, 62-300 Września
Spółka jest zarejestrowana w Sądzie Rejonowym w Poznaniu,
w XXI Wydziale Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem
KRS 0000245168; NIP 789-16-53-574