Centrum Szkolenia Info Baza serdecznie zaprasza na szkolenie:

Praktyka rozliczania podatku VAT w 2011 r. po zmianach ustaw i rozporządzeń wykonawczych, z uwzględnieniem ostatnich interpretacji Izb Skarbowych, wyjaśnień Ministerstwa Finansów oraz wyroków sądów administracyjnych

   
W pierwszym kwartale 2011 r. zostało wydanych szereg stanowisk i interpretacji, które w dużym stopniu wyklarowały zasady stosowania kilkunastu aktów prawnych wprowadzających zmiany w podatku VAT obowiązujące od 1 stycznia 2011 r. Natomiast 1 kwietnia 2011 r. weszła w życie kolejna nowelizacja ustawy (z 18 marca 2011 r.), a Minister Finansów wydaje nowe rozporządzenia wykonawcze (część zmian wejdzie z datą wsteczną).

Celem szkolenia jest omówienie najnowszych wyroków, interpretacji i wyjaśnień w sprawach, które były źródłem problemów i wątpliwości. Omówione zostaną również zmiany wprowadzone ostatnią nowelizacją.

Udział w szkoleniu pozwoli Państwu uzyskać pewność, że stosowane przez Państwa rozwiązania dotyczące rozliczania i ewidencji podatku VAT są zgodne z ukształtowaną po zmianach praktyką stosowania przepisów.

 


Prowadzący

Jacek Pukaluk – doświadczony doradca podatkowy (nr wpisu 09964), znający również dobrze problematykę rozwiązań księgowych dotyczących podatków. Od 7 lat prowadzi kancelarię doradztwa podatkowego, wcześniej przez kilka lat pracował w firmach „wielkich czwórki”. Sprawdzony wykładowca, autor publikacji w prasie fachowej.


Terminy i miejsca szkoleń

9 maja 2011 r. – Wrocław
Hotel Novotel, ul. Wyścigowa 35
lokalizacja hotelu

11 maja 2011 r. Warszawa
Centrum Konferencyjne PWSBiA, ul. Bobrowiecka 9
lokalizacja centrum

2 czerwca 2011 r. – Poznań
Hotel Topaz, ul. Przemysłowa 34A
lokalizacja hotelu


Harmonogram godzinowy

09.30 – 10.00 – przyjęcie uczestników
10.00 – 11.30 – zajęcia
11.30 – 11.45 – przerwa kawowa
11.45 – 13.15 – zajęcia
13.15 – 14.00 – przerwa obiadowa
14.00 – 16.00 – zajęcia



Program szkolenia

1. Omówienie ustaw i rozporządzeń wprowadzających zmiany obowiązujące od 1 stycznia 2011 r. i 1 kwietnia 2011 r.

2. Zmiany w zakresie odwołań do PKWiU oraz stawek podatku:

– nowe reguły kwalifikacji towarów i usług;

– konsekwencje dotyczące m.in. wyrobów spożywczych, usług restauracyjnych i cateringowych;   

– usługi sportowe i rekreacyjne (fitness itp.);

– faktury korygujące.

3. Zmiana zakresu zwolnień przedmiotowych:

– usługi pośrednictwa finansowego;

– usługi w zakresie ochrony zdrowia;

– usługi edukacyjne i podobne (w tym, usługi szkół jazdy);

– usługi „pomocnicze” – rozszerzenie zakresu zwolnienia;

– usługi związane z usługami ochrony zdrowia (zmiany od 1.04.2011);

– usługi związane z usługami ubezpieczeniowymi oraz usługowymi (zmiany od 1.01.2011);

– refakturowanie (zmiany od 1.04.2011).

4. Nowe regulacje, dotyczące:

– faktur, w tym faktur przesyłanych elektronicznie;

– faktur korygujących.

5. Nieodpłatne wydania towarów oraz świadczenie usług:

– zmiany obowiązujące od 1.04.2011.

– sprzedaż premiowa a darowizny;

– możliwe rozwiązania po 1.04.2011.

6. Bonusy, premie pieniężne itp.

– Jak je traktować dla celów VAT?

– Jakie zmiany przyniósł 1.01.2011?

– Czy odliczenie podatku naliczonego z faktur dot. bonusów łączy się z ryzykiem?

7. Transakcje wewnątrzunijne (towary):

– dostawa i nabycie wewnątrzwspólnotowe (WDT, WNT);

– faktury zaliczkowe;

– orzecznictwo WSA i NSA – jakie dokumenty są rzeczywiście niezbędne w zw. ze stawką 0% (WDT)?

8. Eksport towarów – największe kontrowersje (potwierdzenie prawa do stawki zerowej).

9. Inne zmiany obowiązujące od 1.04.2011:

– struktura (proporcjonalne odliczenie VAT naliczonego);

– import usług/rejestracja podmiotów zagranicznych w Polsce;

– usługi dotyczące nieruchomości – szczególne zasady rozliczenia;

– import towarów;

– mechanizm „odwróconego poboru” – nowe przypadki stosowania (w tym, zbycie złomu);

– import towarów – tzw. procedura uproszczona (ułatwienia dla podatników!);

– uchylenie załącznika „czarnej listy” tzw. rajów podatkowych. – Konsekwencje w zakresie międzynarodowej optymalizacji podatkowej?

– zwrot VAT „podróżnym”;

– przedstawiciel podatkowy – nowe zasady. 

10. Problemy dotyczące odliczania VAT od paliwa oraz samochodów.

11. Zakres stosowania kas fiskalnych od 1 maja 2011 r.

12. Odpowiedzi na pytani uczestników. Podsumowanie szkolenia.



Koszt szkolenia
350 zł plus 23% VAT od osoby

Płatności powinny trafić na rachunek Info Baza sp. z o.o. do 2 dni przed szkoleniem. Firmy płacące po tym terminie prosimy o przefaksowanie kopii przelewu. Istnieje możliwość zapłaty gotówką przed szkoleniem – firmy, które chcą wybrać tę formę płatności prosimy o napisanie w uwagach w formularzu zgłoszenia „płatność gotówką”.

ING Bank ŚLĄSKI S.A. O we Wrześni
83 1050 1852 1000 0022 9666 2105


Na przelewie prosimy podać nazwę i termin szkolenia.

Cena obejmuje
Udział w zajęciach, materiały szkoleniowe i piśmiennicze, serwisy kawowe, obiad.
Zainteresowane osoby otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie w szkoleniu na drukach MEN.

Warunki zgłoszenia
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego
Formularz zgłoszeniowy »

Rezygnacja ze szkolenia
Rezygnacji można dokonywać do dwóch dni przed szkoleniem. Firmy rezygnujące po tym terminie zostaną obciążone połową kosztów szkolenia.

Dodatkowe informacje

Sprawy organizacyjne:
Andrzej Jurczewski – tel. 061 640 23 20 w. 70;
e-mail: a.jurczewski@info-baza.pl

Sprawy finansowe – faktury i płatności:
Małgorzata Gawron – tel. 061 640 23 20 w. 821;
e-mail: biuro@info-baza.pl



– Centrum Szkolenia Info Baza ma wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Starostę Wrzesińskiego pod numerem: NO-PO-32/2/200
pobierz wpis »

– Centrum Szkolenia Info Baza jest również Instytucją Szkoleniową zarejestrowaną w rejestrze Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu

zobacz dokument »


Info Baza Sp. z o.o.
Żwirki i Wigury 17, 62-300 Września
Spółka jest zarejestrowana w Sądzie Rejonowym w Poznaniu,
w XXI Wydziale Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem
KRS 0000245168; NIP 789-16-53-574