Centrum Szkolenia Info Baza serdecznie zaprasza na szkolenie:
W pierwszym kwartale 2011 r. zostało wydanych szereg stanowisk i interpretacji, które w dużym stopniu wyklarowały zasady stosowania kilkunastu aktów prawnych wprowadzających zmiany w podatku VAT obowiązujące od 1 stycznia 2011 r. Natomiast 1 kwietnia 2011 r. weszła w życie kolejna nowelizacja ustawy (z 18 marca 2011 r.), a Minister Finansów wydaje nowe rozporządzenia wykonawcze (część zmian wejdzie z datą wsteczną).
Celem szkolenia jest omówienie najnowszych wyroków, interpretacji i wyjaśnień w sprawach, które były źródłem problemów i wątpliwości. Omówione zostaną również zmiany wprowadzone ostatnią nowelizacją.
Udział w szkoleniu pozwoli Państwu uzyskać pewność, że stosowane przez Państwa rozwiązania dotyczące rozliczania i ewidencji podatku VAT są zgodne z ukształtowaną po zmianach praktyką stosowania przepisów.
Prowadzący
Jacek Pukaluk – doświadczony doradca podatkowy (nr wpisu 09964), znający również dobrze problematykę rozwiązań księgowych dotyczących podatków. Od 7 lat prowadzi kancelarię doradztwa podatkowego, wcześniej przez kilka lat pracował w firmach „wielkich czwórki”. Sprawdzony wykładowca, autor publikacji w prasie fachowej.
Terminy i miejsca szkoleń
9 maja 2011 r. – Wrocław
Hotel Novotel, ul. Wyścigowa 35
lokalizacja hotelu
11 maja 2011 r. Warszawa
Centrum Konferencyjne PWSBiA, ul. Bobrowiecka 9
lokalizacja centrum
2 czerwca 2011 r. – Poznań
Hotel Topaz, ul. Przemysłowa 34A
lokalizacja hotelu
Harmonogram godzinowy
09.30 – 10.00 – przyjęcie uczestników
10.00 – 11.30 – zajęcia
11.30 – 11.45 – przerwa kawowa
11.45 – 13.15 – zajęcia
13.15 – 14.00 – przerwa obiadowa
14.00 – 16.00 – zajęcia
Program szkolenia
1. Omówienie ustaw i rozporządzeń wprowadzających zmiany obowiązujące od 1 stycznia 2011 r. i 1 kwietnia 2011 r.
2. Zmiany w zakresie odwołań do PKWiU oraz stawek podatku:
– nowe reguły kwalifikacji towarów i usług;
– konsekwencje dotyczące m.in. wyrobów spożywczych, usług restauracyjnych i cateringowych;
– usługi sportowe i rekreacyjne (fitness itp.);
– faktury korygujące.
3. Zmiana zakresu zwolnień przedmiotowych:
– usługi pośrednictwa finansowego;
– usługi w zakresie ochrony zdrowia;
– usługi edukacyjne i podobne (w tym, usługi szkół jazdy);
– usługi „pomocnicze” – rozszerzenie zakresu zwolnienia;
– usługi związane z usługami ochrony zdrowia (zmiany od 1.04.2011);
– usługi związane z usługami ubezpieczeniowymi oraz usługowymi (zmiany od 1.01.2011);
– refakturowanie (zmiany od 1.04.2011).
4. Nowe regulacje, dotyczące:
– faktur, w tym faktur przesyłanych elektronicznie;
– faktur korygujących.
5. Nieodpłatne wydania towarów oraz świadczenie usług:
– zmiany obowiązujące od 1.04.2011.
– sprzedaż premiowa a darowizny;
– możliwe rozwiązania po 1.04.2011.
6. Bonusy, premie pieniężne itp.
– Jak je traktować dla celów VAT?
– Jakie zmiany przyniósł 1.01.2011?
– Czy odliczenie podatku naliczonego z faktur dot. bonusów łączy się z ryzykiem?
7. Transakcje wewnątrzunijne (towary):
– dostawa i nabycie wewnątrzwspólnotowe (WDT, WNT);
– faktury zaliczkowe;
– orzecznictwo WSA i NSA – jakie dokumenty są rzeczywiście niezbędne w zw. ze stawką 0% (WDT)?
8. Eksport towarów – największe kontrowersje (potwierdzenie prawa do stawki zerowej).
9. Inne zmiany obowiązujące od 1.04.2011:
– struktura (proporcjonalne odliczenie VAT naliczonego);
– import usług/rejestracja podmiotów zagranicznych w Polsce;
– usługi dotyczące nieruchomości – szczególne zasady rozliczenia;
– import towarów;
– mechanizm „odwróconego poboru” – nowe przypadki stosowania (w tym, zbycie złomu);
– import towarów – tzw. procedura uproszczona (ułatwienia dla podatników!);
– uchylenie załącznika „czarnej listy” tzw. rajów podatkowych. – Konsekwencje w zakresie międzynarodowej optymalizacji podatkowej?
– zwrot VAT „podróżnym”;
– przedstawiciel podatkowy – nowe zasady.
10. Problemy dotyczące odliczania VAT od paliwa oraz samochodów.
11. Zakres stosowania kas fiskalnych od 1 maja 2011 r.
12. Odpowiedzi na pytani uczestników. Podsumowanie szkolenia.
Koszt szkolenia
350 zł plus 23% VAT od osoby
Płatności powinny trafić na rachunek Info Baza sp. z o.o. do 2 dni przed szkoleniem. Firmy płacące po tym terminie prosimy o przefaksowanie kopii przelewu. Istnieje możliwość zapłaty gotówką przed szkoleniem – firmy, które chcą wybrać tę formę płatności prosimy o napisanie w uwagach w formularzu zgłoszenia „płatność gotówką”.
83 1050 1852 1000 0022 9666 2105
Na przelewie prosimy podać nazwę i termin szkolenia.
Cena obejmuje
Udział w zajęciach, materiały szkoleniowe i piśmiennicze, serwisy kawowe, obiad.
Zainteresowane osoby otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie w szkoleniu na drukach MEN.
Warunki zgłoszenia
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego
Formularz zgłoszeniowy »
Rezygnacja ze szkolenia
Rezygnacji można dokonywać do dwóch dni przed szkoleniem. Firmy rezygnujące po tym terminie zostaną obciążone połową kosztów szkolenia.
Dodatkowe informacje
Sprawy organizacyjne:
Andrzej Jurczewski – tel. 061 640 23 20 w. 70;
e-mail: a.jurczewski@info-baza.plSprawy finansowe – faktury i płatności:
Małgorzata Gawron – tel. 061 640 23 20 w. 821;
e-mail: biuro@info-baza.pl
pobierz wpis »
– Centrum Szkolenia Info Baza jest również Instytucją Szkoleniową zarejestrowaną w rejestrze Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu
zobacz dokument »
Info Baza Sp. z o.o.
Żwirki i Wigury 17, 62-300 Września
Spółka jest zarejestrowana w Sądzie Rejonowym w Poznaniu,
w XXI Wydziale Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem
KRS 0000245168; NIP 789-16-53-574