Zwolnienia w wybranych urzędach

Rzeczpospolita (2011-05-26), autor: Mateusz Rzemek , oprac.: GR

maj 27, 2011

Alternatywny plan rządu dotyczący zwolnień w administracji, do którego dotarła Rzeczpospolita, nie obejmuje pracowników urzędów i izb skarbowych.
 
Jak czytamy w „Rz”, z opracowanego w lutym przez rząd projektu zaleceń wynika, że to poszczególne urzędy i instytucje rządowe mają opracować własne kryteria zwolnień. Odbędą się one zaś na ogólnych zasadach wynikających z kodeksu pracy. Oprócz Kancelarii Premiera i wszystkich ministerstw obejmuje także podległe administracji publicznej, m.in.: ZUS, KRUS, NFZ, zatrudniające łącznie ok. 250 tys. pracowników.

W zaleceniach rząd zrezygnował z przeprowadzania zwolnień w administracji skarbowej. Cięcia miałyby dotyczyć jedynie Ministerstwa Finansów.

W myśl projektu założeń pozostałe urzędy miałyby zredukować liczbę pracowników do stanu z 31 grudnia 2007 r. Czyli podobnie jak w wypadku ustawy o racjonalizacji zatrudnienia w wyniku cięć pracę ma stracić ok. 10 proc. zatrudnionych.

Poza grupą pracowników branych pod uwagę przy obliczaniu liczby osób, z którymi urzędy będą musiały się rozstać, mają się znaleźć kierownicy, główni księgowi, audytorzy, pełnomocnicy do spraw ochrony informacji niejawnych, społeczni inspektorzy pracy i inspektorzy BHP, a także pracownicy w wieku przedemerytalnym, kobiety w ciąży i korzystający z urlopu po urodzeniu się dziecka oraz związkowcy.
 

Więcej w Rzeczpospolitej z 26 maja 2011 r.