Od roku działa system rezerwacji wizyt w urzędach skarbowych. Przez ten czas podatnicy umówili 4 mln 753 tys. spotkań, czyli 400 tys. miesięcznie – czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.

Ministerstwo Finansów wyliczyło, że średni czas obsługi wynosił 14 minut.

Podatnicy przychodzili głownie po to, aby uzyskać zaświadczenie (30 proc. wszystkich wizyt), załatwić sprawy związane z podatkami majątkowymi (27 proc.) oraz w sprawach deklaracji i zeznań podatkowych (12 proc.).

MF przypomina, że wiele spraw z urzędem skarbowym można załatwić bez wychodzenia z domu, za pośrednictwem strony: podatki. gov.pl lub telefonicznie. Jeżeli jednak podatnik musi stawić się osobiście, to trzeba wcześniej się umówić. Można to zrobić np. za pośrednictwem elektronicznego formularza na stronie: podatki.gov.pl, wskazując urząd, w którym chce się załatwić sprawę, a następnie wybierając dzień i godzinę.

Potwierdzenie rezerwacji podatnik otrzymuje na podany adres e-mail lub SMS-em, jeżeli poda nr telefonu. SMS przypomni też z wyprzedzeniem o umówionym terminie wizyty.

Więcej w Dzienniku Gazecie Prawnej z 23 listopada 2021 r., autor: Agnieszka Pokojska, oprac.: GR