Pośrednik w dropshippingu bez kosztów

Grzegorz Rodziewicz , oprac.: GR

sie 3, 2022

Właściciel sklepu internetowego, który zamawia azjatyckie towary na zlecenie swoich klientów, nie pomniejszy przychodu o wydatki poniesione na zakupy, jeśli będzie wyłącznie pośredniczył w transakcji – czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.

Pytanie zadał przedsiębiorca, który planował sprzedaż sztucznej biżuterii, odzieży, dekoracji i innych produktów nawiązujących wyglądem do tematyki wikingów. Towary pochodziłyby z Chin i byłyby kupowane na internetowych platformach sprzedażowych od tamtejszych dostawców. Model sprzedaży miał wyglądać następująco: klient sklepu internetowego wybierałby towar, a następnie ten byłby zamawiany z chińskiej strony internetowej i wysyłany bezpośrednio z Chin do kupującego. Przedsiębiorca i jego sklep internetowy pełniliby więc funkcję wyłącznie pośrednika, a jego dochodem byłaby prowizja pobierana za realizację transakcji. Zamówiony towar nawet przez chwilę nie byłby własnością przedsiębiorcy.

Mimo to we wniosku o interpretację twierdził on, że wydatki związane z zamówieniem azjatyckiego towaru mogłyby zostać uznane za firmowy koszt uzyskania przychodu, który byłby dokumentowany potwierdzeniem przelewu bankowego.

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej był innego zdania (interpretacja z 19 lipca 2022 r., sygn. 0112-KDIL2- -2.4011.392.2022.1.WS).

Więcej w Dzienniku Gazecie Prawnej z 3 sierpnia 2022 r., autor: Mariusz Szulc, oprac.: GR