Jakie normy czasu pracy obowiązują niepełnosprawnych pracowników?

Dziennik Gazeta Prawna (2011-08-16), autor: mj , oprac.: GR

sie 16, 2011

Kandydat na pracownika w dziale księgowości jest osobą niepełnosprawną w stopniu umiarkowanym. Czy można ustalić w umowie o pracę zawartej z takim pracownikiem 8-godzinny dzień pracy – pyta czytelnik Dziennika Gazety Prawnej.

Do końca 2011 r. czas pracy osoby niepełnosprawnej zaliczonej do znacznego lub umiarkowanego stopnia niepełnosprawności co do zasady nie może przekroczyć 7 godzin na dobę i 35 godzin tygodniowo.

Od 1 stycznia 2012 r. będą obowiązywać nieco inne zasady. Skrócona norma czasu pracy będzie stosowana tylko wtedy, gdy lekarz przeprowadzający badania profilaktyczne wyda w odniesieniu do tej osoby zaświadczenie o celowości stosowania skróconej normy czasu pracy. Obowiązek stosowania skróconej normy czasu pracy powstanie dopiero od dnia przedstawienia pracodawcy zaświadczenia o celowości stosowania skróconej normy czasu pracy.

Więcej w Dzienniku Gazecie Prawnej z 12 sierpnia 2011 r.