Usługi produkcji i postprodukcji filmów dla branży eventowej i mediowej są opodatkowane 8,5-proc. ryczałtem – donosi Dziennik Gazeta Prawna.

Podatnik w ramach jednoosobowej działalności gospodarczej świadczy usługi na rzecz firm z branży eventowej oraz mediowej. Zajmuje się m.in. odtwarzaniem prezentacji i filmów wideo dostarczonych przez klientów podczas różnego rodzaju gal, konferencji, spotkań biznesowych oraz imprez okolicznościowych. Tworzy też animacje 2D i 3D na potrzeby tych wydarzeń.

Oprócz tego świadczy usługi produkcji i postprodukcji filmów. Pierwszy etap jego działalności – jak opisał – polega na opracowaniu koncepcji i scenariuszy filmów promocyjnych, reklam telewizyjnych i internetowych oraz programów telewizyjnych. Drugi etap, czyli produkcja, polega na zaangażowaniu ekipy (m.in. aktorów, reżysera, operatorów kamer, oświetleniowców i stylistów) oraz dostarczeniu sprzętu i świetlenia. Trzeci etap, czyli postprodukcja, polega na montażu materiału i dodawaniu efektów wizualnych i dźwiękowych.

Mężczyzna podał we wniosku o interpretację, że świadczone przez niego usługi należą do grupowań PKWiU: 59.14.10 (projekcja filmów), 59.11.12 (produkcja filmów reklamowych lub promocyjnych), 59.12.1 (postprodukcja) 59.12.14 (efekty wizualne).

Wolał jednak się upewnić, czy może rozliczać się ryczałtem od przychodów ewidencjonowanych według stawki 8,5 proc.

Dyrektor Krajowej Informacji Skarbowej to potwierdził (interpretacja indywidualna z 30 listopada 2022 r., sygn. 0114-KDIP3-2.4011.946.2022.3.BM).

Więcej w Dzienniku Gazecie Prawnej z 7 grudnia 2022 r., autor: Monika Pogroszewska, oprac.: GR