Rośnie liczba donosów składanych do urzędów skarbowych za pośrednictwem telefonu interwencyjnego. W przypadku firm to efekt rosnącej konkurencji, ale też niezgoda na nieuczciwe postępowanie innych przedsiębiorców. Skarbówce skarżą się też pracownicy – donosi Dziennik Gazeta Prawna.
W I półroczu br. za pośrednictwem Krajowego Telefonu Interwencyjnego Krajowej Administracji Skarbowej zostało złożonych 9,5 tys. donosów. To o niemal 2,5 tys. więcej niż przed rokiem. Wszystko wskazuje na to, że to będzie kolejny rok wzrostu ich liczby. W 2023 r. liczba donosów zwiększyła się o 2,1 tys. – do ponad 15 tys.
Skargi na przedsiębiorców składają nie tylko konkurenci rynkowi, lecz także sami pracownicy. Jak tłumaczy Michał Deruś, rzecznik prasowy Izby Administracji Skarbowej w Lublinie, są to np. osoby pozostające w konflikcie z pracodawcą albo takie, które rozstały się z nim w niezbyt przyjacielskich stosunkach.
Z kolei przedsiębiorcy często donoszą na konkurencję z zawiści, chęci jej zdyskredytowania podczas zawierania kontraktu, ale też dlatego, że nie godzą się na nieczyste reguły gry stosowane przez inne firmy.
Więcej w Dzienniku Gazecie Prawnej z 11 lipca 2024 r., autor: Patrycja Otto, oprac.: GR