Gadżety nieodpłatnie przekazane pracownikom przez spółkę, przedstawiające jej znak firmowy, nie stanowią przychodu z tytułu nieodpłatnych świadczeń, podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych – czytamy w Rzeczpospolitej
Wnioskodawca jest pracodawcą zatrudniającym pracowników w rozumieniu przepisów kodeksu pracy. Wnioskodawca, w ramach strategii rozwoju firmy, opracował nowe logo spółki. Jednocześnie planuje rozpoczęcie kampanii, w ramach której przekaże nieodpłatnie swoim pracownikom zestawy startowe zawierające akcesoria z nowym logo firmy. W ramach zestawu przekazane zostaną m.in. kubki termiczne, długopisy, torby śniadaniowe i tzw. smycze. Każdy z przekazanych gadżetów opatrzony będzie nowym logo spółki. Działania te mają na celu zwiększenie identyfikacji pracowników z nowym wizerunkiem spółki.
Organ podatkowy w pierwotnie wydanej interpretacji indywidualnej uznał za nieprawidłowe stanowisko wnioskodawcy, że nieodpłatne przekazanie pracownikom artykułów mających na celu promocję nowego logo firmy nie stanowi dla pracowników przychodu podlegającego opodatkowaniu podatkiem dochodowym od osób fizycznych. Jednak interpretacja ta została zmieniona z urzędu przez ministra finansów (DD3.8222.2J83.2015.KDJ), który zgodził się ze zdaniem wnioskodawcy i uznał jego stanowisko za prawidłowe.
Więcej w Rzeczpospolitej z 14 grudnia 2015 r.