Kartki świąteczne w kosztach podatkowych

GAZETA PODATKOWA (2015-12-21), autor: Agata Cieśla , oprac.: GR

gru 22, 2015
Firma zakupiła kartki świąteczne w celu wysłania ich do kontrahentów. Czy wartość tego wydatku może zaliczyć do kosztów podatkowych? – pyta czytelnik Gazety Podatkowej
 
Tak – odpowiada „GP”. Praktyka gospodarcza wypracowała w zakresie utrzymywania kontaktów z kontrahentami pewne standardy. Należy do nich m.in. składanie okazjonalnych życzeń – najczęściej drogą mailową lub na specjalnych kartach pocztowych. Celem podejmowania takich działań jest przede wszystkim podtrzymanie dobrych kontaktów z kontrahentami poprzez nawiązanie do tradycji i kultury obyczajowej.
Wysyłania kart ze świątecznymi życzeniami i podziękowaniami za kolejny rok współpracy nie należy kwalifikować jako działań o charakterze reprezentacyjnym wyłączonych z kosztów na podstawie art. 23 ust. 1 pkt 23 ustawy o pdof (Dz. U. z 2012 r. poz. 361 ze zm.) i odpowiednio art. 16 ust. 1 pkt 28 ustawy o pdop (Dz. U. z 2014 r. poz. 851 ze zm.). Wydatki ponoszone na zakup lub wykonanie kart oraz ich wysyłkę należy kwalifikować jako bieżące koszty funkcjonowania firmy podlegające zaliczeniu do tzw. pośrednich kosztów podatkowych.

Więcej w Gazecie Podatkowej z 21 grudnia 2015 r.