Wykazy środowiskowe składane elektronicznie

GAZETA PODATKOWA (2016-03-14), autor: K.r. , oprac.: GR

mar 14, 2016
W tym roku po raz pierwszy dokonujemy rozliczeń środowiskowych. Czy wykazy do urzędu marszałkowskiego można złożyć w formie elektronicznej? – pyta czytelnik Gazety Podatkowej
 
Tak – odpowiada „GP”. Wzory obowiązujących wykazów zawiera rozporządzenie Ministra Środowiska w sprawie wykazów zawierających informacje i dane o zakresie korzystania ze środowiska oraz wysokości należnych opłat (Dz. U. z 2014 r. poz. 274 ze zm.).
Wykazy te można prowadzić i składać w formie papierowej bądź elektronicznej. Wykazy w formie elektronicznej należy składać poprzez elektroniczną skrzynkę podawczą właściwych organów. Muszą one zostać opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym weryfikowanym przy pomocy ważnego kwalifikowanego certyfikatu bądź też za pomocą profilu zaufanego elektronicznej platformy usług administracji publicznej ePUAP.
Nie wnosi się opłat z tytułu wprowadzania gazów lub pyłów do powietrza, wprowadzania ścieków do wód lub do ziemi, poboru wód oraz składowania odpadów, których roczna wysokość nie przekracza 800 zł. Zwolnienie z obowiązku wnoszenia opłat nie zwalnia z konieczności złożenia wykazów.

Więcej w Gazecie Podatkowej z 14 marca 2016 r.