Operatorzy sprzedają komputery…

Rzeczpospolita , autor: Łukasz Dec , oprac.: GR

sie 31, 2007

Producenci komputerów przenośnych szukają swojej szansy we współpracy z firmami telekomunikacyjnymi

Wczoraj największy operator na rynku – Telekomunikacja Polska – rozpoczął sprzedaż komputerów z usługami dostępu do Internetu. Abonenci będą mogli kupić za gotówkę lub na kredyt laptopy marki Dell, jeżeli podpiszą albo przedłużą umowę na usługi internetowe. Kredytu będzie udziela! Lukas Bank (tak samo jak w przypadku komputerów Maxdaty, które sprzedaje Orange – inna spółka z grupy TP).

Promować, nie zarabiać

Operator nie chce powiedzieć, ile będzie zarabiał na dystrybucji komputerów przez swoją sieć sprzedaży.

– Podstawowym celem jest promocja sprzedaży naszych usług.anie zarobek na komputerach – powie-działa podczas wczorajszej konferencji prasowej Iwona Kosman, członek zarządu TP. Podobnie twierdzą operatorzy a tylko Plus i Telefonia Dialog mówią wprost że ze sprzedażą sprzętu nie wiąże się żadna marża.

-Koncentrujemy się na świadczeniu usług.Z producentami komputerów porozumiewają się nasi partnerzy handlowi -mówi Przemysław Bukato z Polkomtelu (sieć komórkowa Plus).

Można szacować, że co roku podpisuj e albo przedłuża umowę internetową z TP od 500 tys. do 1 mln osób. Współpraca z operatorem jest więc dla producentów przenośnych komputerów dużą gratką. Popyt na nie jest bardzo duży, ale i tak wspólna oferta producentów komputerów i operatorów została dobrze przyjęta przez rynek. Dowiedzieliśmy się, że Maxdata, która wspólną ofertę promocyjną z siecią Orange wprowadziła w czerwcu, przedłuża ją teraz do końca października.

– Dzięki współpracy z Orange do odbiorców trafiło co najmniej kilka tysięcy naszych komputerów -informują przedstawiciele Maxdaty. Spółka współpracuje również z jednym dilerem sieci Plus – firmą Ti. Maxdata notuje obecnie rekordową sprzedaż swych notebooków. W II kwartale sprzedała ich ponad 16 tys., czyli więcej niż w całym ubiegłym roku.

Dell dzięki współpracy z TP będzie mógł zaistnieć na rynku masowym. Do tej pory swoje komputery oferował nie wszystkim użytkownikom biznesowym. Na skutek tego miał znacznie niższą sprzedaż niż jego najwięksi konkurenci – Acer (177 tys.) i Toshiba (144-tys.).

Polacy kupili w ubiegłym roku blisko 900 tys. przenośnych komputerów. W bieżącym sprzedaż laptopów może być większa nawet o 60 proc. Z szacunków wynika, że do tej pory razem z usługami operatorów komórkowych sprzedanych zostało ok. 20 tys. komputerów przenośnych.

Więcej Rzeczpospolita.