Gdy firma płaci za części niezbędne do napraw gwarancyjnych, ponoszone opłaty zaliczy do kosztów podatkowych.
Naprawę może przeprowadzać bezpośrednio zarówno przedsiębiorca, który udzielił gwarancji, jak i zakład serwisowy. Jeśli udzielający gwarancji korzysta przy naprawach z usług firmy serwisowej, to wydatki na rzecz tej firmy będą dla niego również kosztem podatkowym.
Z art. 15 ustawy o podatku dochodowym od osób prawnych oraz art. 22 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wynika, że kosztami uzyskania przychodów są wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów, z wyjątkiem wymienionych w art. 16 ustawy o CIT i art. 23 ustawy o PIT. Wymienione przepisy nie wspominają nic o naprawach gwarancyjnych. Ponoszone przez przedsiębiorcę wydatki mogą zatem zwiększyć koszty prowadzonej działalności
Organy podatkowe twierdzą, że faktycznie poniesione wydatki związane z usunięciem wad w ramach gwarancji będą kosztem uzyskania przychodu. Wynika tak przykładowo z interpretacji Urzędu Skarbowego w Lublinie z 19 marca 2007 r. (PDHI/423-1/3/1/07).
Więcej w Rzeczpospolitej z 30 czerwca 2009 r.