ZUS będzie badał, czy ludzie go lubią

Gazeta Wyborcza (2009-07-13), autor: Leszek Kostrzewski, Piotr Miączyński , oprac.: GR

lip 14, 2009

Kilkanaście dni temu firma GoodBrand & Company ogłosiła ranking najbardziej etycznych, prawdomównych marek narodowych. Pierwszy na liście był Kościół katolicki. 50 pkt. Powyżej średniej. ZUS był ostatni. Wynik minus 39 pkt. poniżej średniej. Nawet Sejm, prezydent RP i Warszawa są przez ludzi lepiej oceniane.

Dziś ZUS kojarzy się z drogimi siedzibami, niskimi emeryturami, nieprzyjemnymi paniami w okienkach. W dodatku to instytucja traktowana jak łup polityczny – czyli co przyjdzie nowa władza, to wymienia prezesa. ZUS, aby mieć pozytywny wizerunek, musi przeprowadzić gruntowną zmianę – mówi Anna Garwolińska, z firmy Glaubicz Garwolińska Consultants, zajmująca się poprawą wizerunku firm.
 
ZUS robi badania, bo chce zmieniać oblicze. Dlatego postanowił zapytać ludzi, co o nim myślą.

Przetarg na firmę, która przeprowadzi badania, rusza lada dzień. Przepytanych będzie 15 tys. osób.

Za badanie zapłaci Unia Europejska. ZUS dostał od niej grant – 22 mln zł. Część tych pieniędzy pójdzie właśnie na ten cel.

– Możemy zmienić sposób obsługi klientów i dlatego chcemy dowiedzieć się, czego Polacy od nas oczekują – przekonuje Przemysław Przybylski, rzecznik ZUS.

Więcej w Gazecie Wyborczej z 13 lipca 2009 r.