Czy wydatki na gadżety zwiększą firmowe koszty?

Rzeczpospolita (2009-10-26), autor: AGA , oprac.: GR

paź 27, 2009

Czytelnik Rzeczpospolitej jest przedstawicielem spółki, która jest właścicielem centrum handlowego. Organizują różnego rodzaju imprezy o charakterze promocyjnym, w czasie których rozdawane są słodycze, gadżety oraz losowane są nagrody rzeczowe. Celem takich imprez jest przyciągnięcie większej ilości klientów odwiedzających centrum handlowe i w rezultacie sklepów znajdujące się na terenie centrum. Czy wydatki na słodycze, gadżety firmowe i nagrody rzeczowe mogą być kosztem podatkowym?

Tak. Ponieważ działania te mają na celu zwiększenie przychodów spółki, to może ona zaliczyć słodycze, gadżety firmowe oraz nagrody rzeczowe rozdawane klientom do kosztów uzyskania przychodów zgodnie z art. 15 ust. 1 ustawy o CIT.

Kosztami uzyskania przychodów są bowiem wydatki poniesione w celu osiągnięcia przychodów lub zachowania albo zabezpieczenia źródła przychodów z wyjątkiem wymienionych w art. 16 ustawy. Prawidłowość takiego postępowania potwierdziła Izba Skarbowa w warszawie w interpretacji z 6 października 2009 r. (IPPB5/423-432/09-6/JC).

Więcej w Rzeczpospolitej z 26 października 2009 r.