Szczególne zasady rachunkowości domów maklerskich określa rozporządzenie ministra finansów z 28 grudnia 2009 r. Przepisy nie dotyczą jednostek organizacyjnych banków, w ramach których prowadzona jest działalność maklerska.
Jak czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej, przepisy rozporządzenia wymagają ujawniania informacji dotyczących m.in. zmian sposobu sporządzania sprawozdań. Ponadto w sprawozdaniu skonsolidowanym należy wykazać m.in.:
– znaczące zdarzenia dotyczące lat ubiegłych, które zostały ujęte w sprawozdaniu za dany okres, w tym o rodzaju popełnionego błędu oraz kwocie korekty,
– charakter i cel gospodarczy zawartych przez dom maklerski umów nieuwzględnionych w bilansie w zakresie niezbędnym do oceny ich wpływu na sytuację majątkową, finansową i wynik finansowy,
– transakcje zawarte przez dom maklerski ze stronami powiązanymi wraz z ich kwotami,
– honoraria biegłego rewidenta lub podmiotu uprawnionego.
Więcej w Dzienniku Gazecie Prawnej z 12 stycznia 2010 r.