Jak czytamy w Rzeczpospolitej, organy podatkowe powołując się na rozporządzenie ministra finansów z 28 listopada 2008 r. regulującego zasady wystawiania faktur uznają za nieprawidłowe przechowywanie faktur w formie innej, niż zostały wystawione. W ich ocenie niedopuszczalne jest przechowywanie kopii faktur wyłącznie w formie elektronicznej przy jednoczesnym wystawianiu oryginałów w postaci papierowej.
Podkreślają, że przechowywanie dokumentów w formie elektronicznej jest możliwe wyłącznie w sytuacji, gdy od chwili wystawienia poprzez przesłanie aż do chwili przechowywania zachowują formę elektroniczną.
Natomiast w ocenie Naczelnego Sądu Administracyjnego z 3 listopada 2009 r. błędny jest podział faktur na wystawiane w formie elektronicznej i papierowej, ponieważ nie wynika to z prawa wspólnotowego.
Do podatnika zatem należy wybór nośników przechowywania dokumentów, by móc je przedłożyć na żądanie uprawnionym organom. Należy pamiętać, że jest tylko wyrok sądu i przedsiębiorca, który zdecyduje się na przechowywanie faktur wyłącznie w formie elektronicznej, musi mieć świadomość, że naraża się na polemikę z urzędem skarbowym.
Więcej w Rzeczpospolitej z 28 czerwca 2010 r.