Centrum Szkolenia Info Baza zaprasza na szkolenie:
Zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych •• Indywidualne programy rehabilitacyjne •• Dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych •• Pomoc de minimis i pozostała pomoc udzielana ze środków zfron •• Ulgi i zwolnienia •• Status zpch i rezygnacja ze statusu
Dodatkowo zostaną omówione założenia zmian w ustawie o rehabilitacji oraz rozporządzeniu dotyczących zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych, a także rozporządzeniu w sprawie podwyższonych kosztów zatrudnienia osób niepełnosprawnych.
Osoby odpowiedzialne za zarządzanie zakładowym funduszem rehabilitacji osób niepełnosprawnych, pozyskiwanie dofinansowań do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych, kadra zarządzająca zpch.
PROWADZĄCY
Danuta Multańska – prawnik, niezależny ekspert zajmujący się pomocą publiczną dla pracodawców osób niepełnosprawnych. Doświadczony wykładowca.
Dorota Niklas – kieruje działem rehabilitacji w dużym zakładzie pracy chronionej. Zarządza ZFRON i konstruuje Indywidualne Programy Rehabilitacji. Jest licencjonowanym doradcą zawodowym i orzecznikiem w powiatowym zespole ds. orzekania o niepełnosprawności. Współpracuje jako konsultant ds. wydatkowania ZFRON i IPR z licznymi zakładami zatrudniającymi osoby niepełnosprawne. Doświadczona wykładowczyni.
TERMINY I MIEJSCA
21 kwietnia 2009 r. – Warszawa
Centrum Konferencyjne PWSBiA
ul. Bobrowiecka 9
lokalizacja hotelu
22 kwietnia 2009 r. – Bydgoszcz
City Hotel
ul. 3 Maja 6
lokalizacja hotelu
27 kwietnia 2009 r. – Katowice
Hotel Katowice
Al. Korfantego 9
lokalizacja hotelu
28 kwietnia 2009 r. – Wrocław
Hotel Novotel
ul. Wyścigowa 35
lokalizacja hotelu
29 kwietnia 2009 r. – Poznań
Hotel Topaz
ul. Przemysłowa 34A
lokalizacja hotelu
HARMONOGRAM GODZINOWY
9.30 – 10.00 − przyjęcie uczestników
10.00 – 11.30 − zajęcia
11.30 – 11.45 − przerwa kawowa
11.45 – 13.15 − zajęcia
13.15 – 14.00 − przerwa obiadowa
14.00 – 15.00 − zajęcia
15.00 − 15.10 − przerwa
15.10 − 16.00 − zajęcia
1. Status zpch – warunki utrzymania statusu zakładu pracy chronionej oraz konsekwencje i możliwości związane z utratą statusu.
2. Zakładowy fundusz rehabilitacji osób niepełnosprawnych – pochodzenie środków tworzących zfron i ich podział.
3. Prawidłowe gospodarowanie zfron.
– wydatkowanie środków na pomoc indywidualną w tym w ramach zasady de minimis;
– wydatkowanie środków z tzw. puli ogólnej (tzw. duży zfron) a zasada de minimis;
– występowanie o zaświadczenia;
– najczęściej popełniane błędy w wydatkowaniu środków zfron oraz wydatki na które szczególną uwagę zwracają Urzędy Skarbowe oraz NIK.
4. Założenia zmian ustawy o rehabilitacji (…) oraz rozporządzenia w sprawie zakładowego funduszu rehabilitacji osób niepełnosprawnych.
5. Pomoc de minimis i pozostała pomoc publiczna, w tym narzędzia informatyczne automatyzujące generowanie raportów i tworzenie dokumentów.
6. Obniżki wpłat na PFRON z tytułu zakupu towarów i usług w zpchr: sporządzanie informacji, wyliczanie obniżenia wpłat.
7. Dofinansowania do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych – zagadnienia budzące wątpliwości, ostatnie wyjaśnienia BON.
8. Pozostałe rodzaje pomocy na zatrudnienie osób niepełnosprawnych:
– refundacja kosztów stworzenia stanowiska pracy nowozatrudnionej osoby niepełnosprawnej,
– refundacja kosztów wynagrodzenia pracownika pomagającego niepełnosprawnemu w pracy,
– pomoc na szkolenia zawodowe pracowników niepełnosprawnych,
– refundacja składek na ubezpieczenia społeczne niepełnosprawnym przedsiębiorcom prowadzącym działalność gospodarczą, w tym ze statusem zpchr.
9. Indywidualne Programy Rehabilitacji Osób Niepełnosprawnych.
– pochodzenie środków tworzących fundusz przeznaczony na Indywidualne Programy Rehabilitacji;
– skład komisji rehabilitacyjnej;
– zadania członków komisji;
– jakie elementy musi zawierać IPR;
– wydatki kwalifikowane;
– wydatki, które są przysporzeniem dla pracodawcy (de minimis);
– wydatki obejmujące tzw. pomoc socjalną dla pracownika;
– kompletowanie i przechowywanie dokumentacji IPR;
– ocena okresowa, modyfikacja, zamknięcie IPR-u;
– najczęściej popełniane błędy;
– postępowanie w przypadku żądania kopii Indywidualnego Programu przez organ wydający zaświadczenie o pomocy de minimis.
350 zł od osoby
Płatności powinny trafić na rachunek Info-Baza sp. z o.o. do 2 dni przed szkoleniem. Firmy płacące po tym terminie prosimy o przefaksowanie kopii przelewu. Istnieje możliwość zapłaty gotówką przed szkoleniem.
ING Bank ŚLĄSKI S.A. O we Wrześni
83 1050 1852 1000 0022 9666 2105
CENA OBEJMUJE
Udział w zajęciach, materiały szkoleniowe i piśmiennicze, serwisy kawowe, obiad.
Zainteresowane osoby otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie w szkoleniu.
WARUNKI ZGŁOSZENIA
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego
Formularz zgłoszeniowy >>
REZYGNACJA ZE SZKOLENIA
Rezygnacji można dokonywać do dwóch dni przed szkoleniem. Firmy rezygnujące po tym terminie zostaną obciążone połową kosztów szkolenia.
DODATKOWE INFORMACJE
Sprawy organizacyjne:
Andrzej Jurczewski – tel. 061 640 23 20 w. 70;
e-mail: a.jurczewski@info-baza.plAngelika Zimna – tel. 061 061 640 23 20 w. 32;
e-mail: a.zimna@info-baza.pl
Sprawy finansowe – faktury i płatności:
Małgorzata Gawron – tel. 061 640 23 20 w. 21;
e-mail: biuro@info-baza.pl
Info Baza Sp. z o.o.
Żwirki i Wigury 17, 62-300 Września
Spółka jest zarejestrowana w Sądzie Rejonowym w Poznaniu,
w XXI Wydziale Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem
KRS 0000245168; NIP 789-16-53-574