Jak czytamy w Rzeczpospolitej, przedsiębiorca, który zawiesił działalność gospodarczą, może w rozliczeniu podatkowym uwzględnić rachunki za telefon i Internet oraz inne stałe opłaty. Ma do tego prawo, tylko jeśli zobowiązania te wynikają z umów zawartych w okresie, kiedy firma funkcjonowała. Potwierdza to odpowiedź Izby Skarbowej w Bydgoszczy z 28 maja 2009 r. (ITPB1M15-198/09/DP).
Izba skarbowa zgodziła się, że kosztem uzyskania przychodów będą wydatki na abonament za telefon komórkowy, ubezpieczenie OC, związane z uzyskaniem dostępu do bazy danych oraz składki wpłacane do stowarzyszenia rzeczoznawców.
Nie będzie nim natomiast kwota zapłacona za prenumeratę zamówioną w okresie zawieszenia. Nie można bowiem przyjąć, że jest to zobowiązanie powstałe w czasie prowadzenia firmy. To samo dotyczy opłat za szkolenia, chyba że obowiązek ich poniesienia powstał jeszcze w czasie prowadzenia działalności.
Więcej w Rzeczpospolitej z 2 listopada 2011 r.