PIT-11 można wysłać mailem

Rzeczpospolita (2010-12-02), autor: Hanna Kozłowska , oprac.: GR

gru 2, 2010

Jak donosi Rzeczpospolita, można trochę zaoszczędzić, wysyłając informacje roczne do pracowników za pomocą poczty elektronicznej. Prawidłowość takiego sposobu postępowania potwierdził Wojewódzki Sąd Administracyjny w Poznaniu w nieprawomocnym wyroku z 22 października 2010 r., I SA/Po 486/10. Warunek to zachowanie wzoru deklaracji. 

W wyroku czytamy m.in.:

„Przekazanie deklaracji podatnikowi przez płatnika może nastąpić za pomocą środków komunikacji elektronicznej, w sytuacji gdy wiadomość jest przesyłana w formie wiadomości elektronicznej z podpisem elektronicznym na adres podatnika, pod warunkiem że zachowano wzór deklaracji. Zatem opatrzenie wiadomości bezpiecznym podpisem elektronicznym pozwoli zweryfikować, czy została sporządzona przez upoważniony podmiot.

Jednocześnie podkreślić należy, że płatnika będzie obciążało udowodnienie doręczenia takiej deklaracji podatnikowi w przypadku zaistnienia w tym zakresie wątpliwości. W szczególności w celach dowodowych płatnik będzie mógł przedstawić elektroniczne potwierdzenie odbioru wiadomości elektronicznej, którą przesłano deklaracje.”

Więcej w Rzeczpospolitej z 1 grudnia 2010 r.