W związku z rozwiązaniem stosunku pracy pracodawca wydał mi świadectwo pracy. Uważam jednak, że świadectwo zawiera nieprawdziwe informacje. W jaki sposób mogę wystąpić do pracodawcy z wnioskiem o jego sprostowanie? – pyta czytelnik Dziennika Gazety Prawnej.
Jak czytamy w dzienniku, gdy świadectwo pracy zawiera nieprawdziwe, niepełne lub też inne niż wymagane przepisami informacje, można w ciągu siedmiu dni od otrzymania świadectwa wystąpić do pracodawcy z wnioskiem o sprostowanie tego świadectwa. Wniosek powinien mieć formę pisemną oraz powinien wskazywać, na czym polega wadliwość świadectwa pracy.
Pracodawca ma obowiązek zapoznania się z jego treścią i – w razie uznania go za uzasadniony – wydać nowe, uzupełnione świadectwo pracy w terminie siedmiu dni od otrzymania powyżej wskazanego wniosku.
Jeżeli natomiast pracodawca nie zgadza się z wnioskiem podwładnego, powinien w tym samym terminie siedmiu dni od jego otrzymania odpowiedzieć pracownikowi na piśmie o odmowie sprostowania. W takim przypadku pracownik może wystąpić do sądu pracy z pozwem o sprostowanie świadectwa pracy.
Więcej w Dzienniku Gazecie Prawnej z 10 lutego 2011 r.