Przychód nie powstaje w momencie sprzedaży karty podarunkowej bądź vouchera, ale w momencie realizacji wynikających z nich świadczeń bądź w dacie utraty ważności – czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.

Spółka oferuje rożne usługi (np. jazdy samochodem sportowym po torze sportowym) oraz towary. W tym celu zamierza sprzedawać karty podarunkowe i vouchery, przy czym zakres zastosowania kart byłby szerszy niż voucherow. Klienci mogliby wymieniać je na vouchery lub bezpośrednio na oferowane przez spółkę towary. Termin ważności kart i voucherow wynosiłby rok. Potem uiszczona zapłata by przepadała.

Spółka chciała się upewnić, że nie będzie miała przychodu w momencie sprzedaży kart i voucherow.

Jej stanowisko potwierdził dyrektor Krajowej Administracji Skarbowej (interpretacja indywidualna z 3 listopada 2021 r., sygn. 0111-KDIB1-3.4010.410.2021.4.JKT). Wyjaśnił, że sprzedaż kart podarunkowych oraz voucherow nie jest wydaniem towaru ani świadczeniem usługi. Nie są one rzeczą ani prawem majątkowym, nie mieszczą się także w pojęciu „usługi”. Są to jedynie dokumenty, które poświadczają przysługujące uprawnienia, np. do otrzymania w oznaczonym terminie określonego towaru lub usługi.

Więcej w Dzienniku Gazecie Prawnej z 8 listopada 2021 r., autor: Agnieszka Pokojska, oprac.: GR