Co zrobić po utracie danych księgowych?

Dziennik Gazeta Prawna (2011-09-13), autor: Anna Rymaszewska , oprac.: GR

wrz 13, 2011

Dla celów dowodowych należy sporządzić protokół potwierdzający ich zniszczenie, a o utracie dokumentacji księgowej podatnik powinien niezwłocznie powiadomić organ podatkowy – czytamy w Dzienniku Gazecie Prawnej.

Jeżeli utrata ksiąg i innych dokumentów wiąże się z popełnieniem przestępstwa, należy zawiadomić policję. Dane rachunkowe trzeba odtworzyć. W tym celu można posłużyć się programem księgowym lub utworzonymi wcześniej kopiami zapasowymi. Można się zwrócić do kontrahentów o wystawienie duplikatów faktur. Należy poprosić banki o przesłanie kopii wyciągów bankowych. Pozostałe dowody księgowe odtwarza się na podstawie np. ewidencji sprzedaży lub środków trwałych.

Więcej w Dzienniku Gazecie Prawnej z 13 września 2011 r.