CZY ODSETKI OD KREDYTU SĄ KOSZTEM FIRMY?
Firma zaciągnęła kredyt na nową siedzibę. Po oddaniu jej do użytku i wpisaniu do ewidencji środków trwałych otrzymała nowy kredyt (na korzystniejszych warunkach), przeznaczony na spłatę poprzedniego. Czy może zaliczyć odsetki do kosztów?
TAK
Odsetki będą kosztem, jeżeli pieniądze z kredytu są przeznaczone na potrzeby działalności. Tak będzie w tej sytuacji. Firma chce spłacić poprzednią pożyczkę pieniędzmi z nowej. Od tej drugiej zapłaci odsetki, ale prawdopodobnie cała operacja przyniesie jej korzyści finansowe. Spłacając stary kredyt, zapłaciłaby bowiem więcej niż nowy. Tak więc wydatki związane z drugim kredytem (prowizja i zapłacone odsetki) są firmowym kosztem.
Opracowanie: Adam Banaszek
Więcej w Rzeczpospolitej z 12 czerwca 2008 r.