W jaki sposób ująć umorzenie mikropożyczki

Grzegorz Rodziewicz , oprac.: GR

paź 18, 2021

Jako mikrofirma dotknięta negatywnymi skutkami epidemii koronawirusa otrzymaliśmy z Funduszu Pracy w ramach tarczy antykryzysowej mikropożyczkę. Naszą działalność określają m.in. kody PKD: 47.11Z i 47.19Z. Jak księgować operacje gospodarcze związane z pożyczką, a zwłaszcza z jej umorzeniem? – pyta czytelnik Dziennika Gazety Prawnej.

Jak odpowiada ekspert współpracujący z DGP – operacje gospodarcze związane z mikropożyczką otrzymaną z Funduszu Pracy w ramach tarczy antykryzysowej uruchomionej w celu przeciwdziałania negatywnym skutkom COVID-19 na pokrycie bieżących kosztów prowadzenia działalności gospodarczej powinny w księgach rachunkowych przedsiębiorcy przebiegać następująco:

1. Otrzymanie środków finansowych z tytułu mikropożyczki:

● Wn konto 13 „Rachunki bankowe”,

● Ma konto 24 „Pozostałe rozrachunki”.

2. Spłata mikropożyczki wobec braku jej umorzenia przez urząd pracy:

● Wn konto 24 „Pozostałe rozrachunki”,

● Wn konto 75-1 „Koszty finansowe” (odsetki),

● Ma konto 13 „Rachunki bankowe”.

3. Umorzenie mikropożyczki przez urząd pracy:

● Wn konto 24 „Pozostałe rozrachunki”,

● Ma konto 76-0 „Pozostałe przychody operacyjne”.

Więcej w Dzienniku Gazecie Prawnej z 18 października 2021 r., autor: Bartosz Marecki, oprac.: GR