Centrum Szkolenia Info Baza serdecznie zaprasza na szkolenie:

Prawo pomocy publicznej i analiza ekonomiczno-finansowa na potrzeby rozliczeń z PFRON i aplikowania o pozostałą pomoc publiczną dla pracodawców osób niepełnosprawnych
Omówienie projektu nowelizacji ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych


Celem szkolenia jest omówienie najważniejszych zagadnień prawnych i finansowych dotyczących pozyskiwania przez pracodawców osób niepełnosprawnych dofinansowań do wynagrodzeń niepełnosprawnych pracowników oraz innych form wsparcia po zmianach ustawy i rozporządzeń dotyczących pomocy publicznej.

Ekspert z zakresu analizy ekonomiczno-finansowej, przeanalizuje, w oparciu o wytyczne PFRON zasady oceny sprawozdania finansowego, konstruowanie i interpertację  wskaźnika Altmana. Poda przykłady oraz zastosowanie wskaźników alternatywnych. Odniesie się do wypełniania sekcji dotyczącej sytuacji ekonomicznej w formularzu INF-O-PP oraz pomoże przygotować się na ewentualne pytania Funduszu.

Prawnik, specjalizujący się w problematyce pomocy publicznej dla pracodawców  osób niepełnosprawnych omówi trudne zagadnienia dotyczące pomocy de minimis i pozostałych form pomocy, z których korzystają pracodawcy.

Na szkoleniu będą również omówione rozwiązania dotyczące systemu wsparcia dla pracodawców osób niepełnosprawnych zawarte w projekcie nowelizacji ustawy o rehabilitacji (…), obejmujące m.in.: obniżenie wskaźników do wyliczenia maksymalnych kwot dofinansowania, nowe zasady liczenia wskaźników zatrudnienia osób niepełnosprawnych, uchylenie zwolnień z podatku od nieruchomości i opłat. 

Każdy uczestnik szkolenia otrzyma dodatkowo program pozwalający liczyć wskaźniki finansowe, oraz program, który wyliczy wysokość dofinansowań do wynagrodzeń pracowników niepełnosprawnych w Państwa firmie z uwzględnieniem propozycji zmian w systemie wsparcia dla pracodawców przedstawionych przez MPiPS.


Prowadzący
Danuta Multańska
– prawnik, niezależny ekspert zajmujący się pomocą publiczną dla pracodawców osób niepełnosprawnych. Doświadczony wykładowca.

Dr Zbigniew Krysiak – pracownik naukowy Katedry Analizy Przedsiębiorstwa Szkoły Głównej Handlowej w Warszawie, specjalizujący się w wycenie przedsiębiorstw. Były wiceprezes Inteligo Financial Services S.A. Autor licznych publikacji z zakresu analizy finansowej przedsiębiorstwa. Doświadczony wykładowca.


Terminy i miejsca szkoleń

29 lipca 2010 r. – Bydgoszcz
Hotel Brda, ul. Dworcowa 94
lokalizacja hotelu

30 lipca 2010 r. – Poznań
Hotel Topaz, ul. Przemysłowa 34A
lokalizacja hotelu

5 sierpnia 2010 r. – Katowice
Hotel Katowice, al. Korfantego 9
lokalizacja hotelu

6 sierpnia 2010 r. – Wrocław
Hotel Novotel, ul. Wyścigowa 35
lokalizacja hotelu

19 sierpnia 2010 r. – Rzeszów
Hotel Classic, Armii Krajowej 32
lokalizacja hotelu

20 sierpnia 2010 r. – Kraków
Hotel ROKK, ul. Rzemieślnicza 20
lokalizacja hotelu

23 sierpnia 2010 r. – Warszawa
Centrum Konferencyjne PWSBiA, ul. Bobrowiecka 9
lokalizacja centrum

26 sierpnia 2010 r. – Olsztyn
Hotel Gromada, pl. Konstytucji 3 Maja 4
lokalizacja hotelu

27 sierpnia 2010 r. – Gdańsk
Hotel Novotel Centrum, ul. Pszenna 1
lokalizacja hotelu

6 września 2010 r. – Łódź
Hotel Centrum, ul. Kilińskiego 59/63
lokalizacja hotelu


Harmonogram godzinowy

09.30 – 10.00 – przyjęcie uczestników
10.00 – 11.30 – zajęcia
11.30 – 11.45 – przerwa kawowa
11.45 – 13.15 – zajęcia
13.15 – 14.00 – przerwa obiadowa
14.00 – 15.30 – zajęcia
15.30 – 15.40 – przerwa
15.40 – 17.00 – zajęcia



Program szkolenia

I. Omówienie poselskiego projektu nowelizacji ustawy o rehabilitacji zawodowej i społecznej oraz zatrudnianiu osób niepełnosprawnych, który zawiera m.in.:
 
1.
Obniżenie wskaźników do wyliczenia maksymalnych kwot dofinansowania oraz wykluczenie z dofinansowań dla emerytów ze stopniem lekkim i umiarkowanym.

2. Zmiany w czasie pracy pracowników niepełnosprawnych.

3. Nowe zasady liczenia wskaźników zatrudnienia osób niepełnosprawnych.

4. Uchylenie zwolnień z podatku od nieruchomości i opłat.

5. Nowe obowiązki dotyczące ZFRON.

6.
Zmiany dotyczące podmiotów uprawnionych do wystawiania informacji o kwocie obniżenia wpłat na PFRON.

II. Informacje składane przy ubieganiu się o pomoc de minimis i pomoc inną niż de minimis.

1. Wniosek i informacje składane przy ubieganiu się o pomoc inną niż de minimis:

– dofinansowanie do wynagrodzeń zatrudnionych osób niepełnosprawnych, w tym nowe zasady wypełniania formularza INF-O-PP;

– na refundację przez starostę dodatkowych kosztów związanych z zatrudnieniem osoby niepełnosprawnej;

– na refundację dodatkowych kosztów związanych z zatrudnianiem osób niepełnosprawnych świadczonych przez Oddziały PFRON.

2. Prawne aspekty oceny sytuacji ekonomicznej przedsiębiorstwa dla PFRON:

– procedury odwoławcze przy nakazie zwrotu środków;

– za jaki okres ewentualny zwrot środków?

3. Wniosek i informacje składane przy ubieganiu się o pomoc de minimis:

– na wyposażenie stanowiska pracy nowozatrudnionej osoby niepełnosprawnej

– o zaświadczenie o pomocy de minimis w odniesieniu do wydatków z zfron.

4. Sporządzanie informacji o otrzymanej pomocy publicznej w przypadku otrzymania środków pomocowych przeznaczonych na te same koszty z różnych źródeł.

III. Ocena sytuacji ekonomicznej wnioskodawcy.

1. Model Altmana: wzór, stosowane zmienne, wartości brzegowe i ich interpretacja.

2. Stosowalność modelu Altmana w polskiej rzeczywistości gospodarczej.

3. Jak PFRON będzie interpretował wartości wskaźnika?

4. Modele alternatywne w stosunku do modelu Altmana.

5. Zdarzenia gospodarcze zaburzające: wysokość wskaźnika Altmana oraz odpowiedzi w Sekcji „B” formularza INF-O-PP, które można interpretować jako świadczące o dobrej sytuacji ekonomicznej przedsiębiorcy.

6.  Dowodzenie poprawy sytuacji ekonomicznej.

IV. Prezentacja programu służącego do wyliczania wskaźnika Altmana.



Koszt szkolenia
350 zł od osoby

Płatności powinny trafić na rachunek Info Baza sp. z o.o. do 2 dni przed szkoleniem. Firmy płacące po tym terminie prosimy o przefaksowanie kopii przelewu. Istnieje możliwość zapłaty gotówką przed szkoleniem. Firmy, które chcą wybrać tę formę płatności prosimy o zaznaczenie w formularzu zgłoszenia opcji „płatność gotówką”.

ING Bank ŚLĄSKI S.A. O we Wrześni
83 1050 1852 1000 0022 9666 2105


Prosimy o zaznaczenie na przelewie tytułu, miejsca i terminu szkolenia.

Cena obejmuje
Udział w zajęciach, materiały szkoleniowe i piśmiennicze, serwisy kawowe, obiad.
Zainteresowane osoby otrzymają zaświadczenia o uczestnictwie w szkoleniu na drukach MEN.

Warunki zgłoszenia
Osoby zainteresowane udziałem w szkoleniu prosimy o wypełnienie formularza zgłoszeniowego
Formularz zgłoszeniowy »

Rezygnacja ze szkolenia
Rezygnacji można dokonywać do dwóch dni przed szkoleniem. Firmy rezygnujące po tym terminie zostaną obciążone połową kosztów szkolenia.

Dodatkowe informacje

Sprawy organizacyjne
:

Andrzej Jurczewski – tel. 061 640 23 20 w. 70;
e-mail: a.jurczewski@info-baza.pl


Sprawy finansowe – faktury i płatności:

Małgorzata Gawron – tel. 061 640 23 20 w. 821;
e-mail: biuro@info-baza.pl




– Centrum Szkolenia Info Baza ma wpis do ewidencji szkół i placówek niepublicznych prowadzonej przez Starostę Wrzesińskiego pod numerem: NO-PO-32/2/200

pobierz wpis »

Centrum Szkolenia Info Baza jest również Instytucją Szkoleniową zarejestrowaną w rejestrze Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Poznaniu

zobacz dokument »

Info Baza Sp. z o.o.
Żwirki i Wigury 17, 62-300 Września
Spółka jest zarejestrowana w Sądzie Rejonowym w Poznaniu,
w XXI Wydziale Gospodarczym Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem
KRS 0000245168; NIP 789-16-53-574